در انتخاب چربی سوز قوی بدنسازی با دقت عمل کنید

چربی سوز قوی بدنسازی

پیدا کردن بهترین چربی سوز قوی بدنسازی، از اصلی‌ترین دغدغه‌های بدنسازان و ورزش‌کاران است؛ دغدغه‌ای که گاهی باعث می‌شود عده‌ای از روی بی‌اطلاعی، به استفاده از مکمل‌هایی روی آورند تا زودتر به نتیجه‌ی مطلوب برسند؛ ولی به جای این‌که به هدف خود، یعنی برطرف کردن چربی دست یابند، در روند عادی ورزش‌های خود نیز اختلال ایجاد می‌کنند. در این مطلب، به بهترین روش‌های چربی سوزی برای بدنسازان می‌پردازیم. ابتدا چند مورد از راه‌کارهای رایج برای رفع چربی‌های اضافی بدن را مرور می‌کنیم؛ سپس چند نکته برای مبارزه با چربی‌ها مطرح می‌کنیم که احتمالاً بار اولی است که به گوش‌تان می‌خورد!

در انتخاب چربی سوز قوی بدنسازی، با دقت عمل کنید

نقش مکمل‌های چربی سوز در رفع چربی‌های بدن، ‌ مانند دوربین تفنگ شکاری است که در نشانه‌گیری هدف به شما کمک می‌کند. در این مثال، رژیم غذایی‌تان سلاح شما و تمرین‌هایی که انجام می‌دهید، گلوله‌ی سلاح شما است. چربی سوزها در نشانه‌گیری دقیق هدف، به شما کمک می‌کنند؛ ولی چنان‌چه رژیم غذایی درستی نداشته باشید و تمرین‌های متناسبی انجام ندهید، با چربی سوزهایی که در دست دارید، فقط می‌توانید از دور به چربی‌های بدن‌تان نگاه کنید؛ بدون این‌که بتوانید به آن‌ها شلیک کنید. چربی سوزها، فقط می‌توانند نقش یک مکمل را برای برنامه‌ی غذایی و ورزشی شما ایفا کنند و نمی‌توانند جایگزین آن‌‌ها شوند.

چربی سوز قوی بدنسازی

مواد به کار رفته در مکمل‌های چربی سوز قوی بدنسازی، سبب ایجاد واکنش‌های هورمونی در بدن می‌شود. چربی سوزها را می‌توان در دو دسته‌بندی کلی قرار داد؛ آن‌هایی که حاوی محرک هستند و آن‌هایی که محرک ندارند. بیش‌تر چربی سوزهای گرمازا، از نوع اول و غالباً متشکل از کافئین هستند. کافئین، مانع از انباشت اسیدهای چرب در بافت چربی بدن می‌شود و آن‌ها را وارد جریان خون می‌کند تا به یک منبع انرژی برای سایر اندام‌های بدن تبدیل شود.

علاوه بر مکمل‌های چربی سوز قوی بدنسازی موجود که حتماً شما با آن‌ها آشنا هستید، موارد زیر هم ازجمله مکمل‌هایی است که برای سوزاندن چربی توصیه می‌شود:

– چای سبز: چای سبز و مشتقات آن، موتور محرکی برای فعالیت‌های گرمازا و چربی سوز در بدن هستند.

ال کارنیتین: اگر روزی یک یا دو بار همراه غذا مصرف شود، باعث حل کردن اسیدهای چربِ بدن و وارد کردن آن‌ها به جریان خون می‌شود تا منبع سوختی برای فعالیت‌های اندام شود.

– اسید لینولئیک مزدوج: اسید‌های چربی از این دسته مانند امگا ۶، به شما کمک می‌کند تا در دوره‌ی چربی سوزی و کاهش وزن، عضله‌های خود را حفظ کنید.

مطلب مرتبط :   آشنایی با نوشیدنی های انرژی زا و فوائد و مضرات مصرف آن ها در مرور زمان

– یوهمبین: چون این مکمل، محرکی قوی است و ممکن است باعث بروز عصبانیت شدید شود، باید با احتیاط و دقت بیش‌تری مصرف شود.

– گارسینیا کامبوجیا: عاری از کافئین است و می‌تواند به کنترل اشتهای شما، کمک شایانی بکند.

چربی سوزی

ورزش‌های متناسب برای چربی سوزی انجام دهید

علاوه بر مکمل‌ها، تمرین‌های مناسب نیز چربی سوز قوی بدنسازی هستند. هرچند تمرین‌های مختلفی برای این منظور هست، ولی همگی یک شاخصه‌ی مشترک دارند؛ وادار کردن بدن به تعرق. هم‌چنین برای این‌که فرآیند چربی سوزی در بدن شما سرعت بگیرد،‌ تمرین‌های قدرتی را در برنامه‌ی ورزشی خود بگنجانید. هر چه به حجم عضله‌های شما اضافه شود، چربی‌های شما هم با سرعت بیش‌تری آب می‌شود؛ زیرا بدن برای این‌که عضله‌ها را در حجم خود نگه دارد، باید کالری بیش‌تری به آن‌ها برساند. این کالری موردنیاز برای عضله‌ها، از چربی‌ها تأمین می‌شود. همان قدر که برای پیدا کردن بهترین چربی سوز قوی بدنسازی وقت می‌گذارید، برای تشخیص ورزش‌های مناسب خودتان برای رفع چربی هم بیندیشید.

ورزش چربی سوزی

چربی‌های مفید و پروتئین نیز، چربی سوز قوی بدنسازی هستند

همه‌ی چربی‌ها مضر نیستند که لازم باشد از خوردن همه‌ی آن‌ها اجتناب کنیم. استفاده از برخی از چربی‌ها، هم به روند سوزاندن چربی‌های اضافی و هم به بازیابی سریع‌تر بدن پس از تمرین‌های ورزشی کمک می‌کند. بعضی از مواد غذایی مانند ماهی، آووکادو، مغزها، روغن زیتون و زرده‌ی تخم‌مرغ، چربی مفید دارند. پروتئین نیز از مهم‌ترین مواد غذایی است که توصیه می‌شود به‌عنوان یک چربی سوز قوی بدنسازی مصرف شود تا علاوه بر سرعت دادن به آب کردن چربی‌ها، به افزایش حجم عضله‌ها نیز کمک کند.

 

کالری دریافتی و مصرفی خود را رصد کنید

اصلی‌ترین نکته در میزان مصرف کالری برای آب کردن چربی بدن، این است که میزان کالری دریافتی بدن شما همیشه کم‌تر از میزان کالریِ مصرف‌شده باشد. شما باید کالری دریافتی را به‌تدریج کاهش دهید تا زمانی که به نتیجه‌ی مطلوب برسید؛ ولی هیچ‌گاه در کم نگه‌داشتن میزان کالری، زیاده‌روی نکنید؛ زیرا اگر کالری بدن شما از مقدار معینی پایین‌تر برود، ممکن است نه‌تنها در سوزاندن چربی‌ها موفق نشوید، بلکه حجم عضلات خود را نیز از دست بدهید.

 

غذای با مزاج گرم، بهترین خوراکیِ چربی سوز قوی بدنسازی است

می‌دانستید که خوردن خوراکی‌های با مزاج گرم، لاغرکننده و خوردن خوراکی‌های با مزاج سرد، چاق‌کننده است؟ دلیلش این است که خوردن سردی‌ها، باعث سرد شدن معده می‌شود و معده برای این‌که گرم شود، خوراک بیش‌تری را طلب می‌کند؛ در نتیجه، باید بیش‌تر بخوریم و به حجم چربی‌هایمان اضافه کنیم. از سوی دیگر،‌ استفاده از غذاهای گرم به‌تناسب، معده را گرم می‌کند و بدن نیاز کم‌تری به غذای اضافه پیدا می‌کند. خوردن گرمی‌ها، علاوه بر این‌‌که اشتهای به غذای اضافه را مدیریت خواهد کرد، به رفع چربی‌های اضافی کمک می‌کند و بدن قوی‌تری هم برای شما می‌سازد. حتماً غذاهای گرم‌مزاج را به‌عنوان چربی سوز قوی بدنسازی، در برنامه‌ی غذایی خود جای دهید.

مطلب مرتبط :   راه‌های طبیعی افزایش تستسترون

وعده‌ی ناهار را به دشمن‌تان بدهید!

برای این‌‌که جسمی سرحال داشته باشید، دو وعده غذا در طول روز کافی است؛ برخلاف کسانی که علاوه بر سه وعده‌ی رایج برای صرف غذا، پیشنهاد می‌کنند که همین سه وعده هم باید بیش‌تر شود.

شما می‌توانید خیلی راحت، وعده‌ی ناهار خود را حذف کنید. صبحانه‌ی خود را بین ساعت ۸ تا ۱۰ و شام را نیز ابتدای شب میل کنید. چند روزِ اول در زمان ناهار، گرسنگی از روی عادت به سراغ شما خواهد آمد؛ ولی با مدیریت آن، ‌ پس از چند روز خواهید دید که تجربه‌ی جدیدی کسب کرده‌اید و نه‌تنها، در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌کنید، بلکه لذت ترک ناهار و نشاط حاصل از آن را خودتان خواهید چشید.

برای ترک ناهار، ناگهانی عمل نکنید و بدن خود را به‌تدریج، به حذف این وعده‌ی غذایی عادت بدهید. باز هم می‌گوییم که نخوردن ناهار، نه‌تنها بدن شما را ضعیف نمی‌کند، بلکه به آب شدن چربی‌های زائد بدن شما یاری می‌دهد. این نکته را نیز فراموش نکنید که هیچ‌گاه وعده‌ی شام را ترک نکنید؛ چون موتور بدن شما را تا چند روز از کار خواهد انداخت.

وعده‌ی ناهار در چربی سوز قوی بدنسازی

غذایتان را آرام بخورید و خوب بجوید

یکی از عادت‌های بد در غذا خوردن مردم ما، این است که برای خوردن غذا شتاب دارند. همین عادت مضر، یکی از عوامل پیدایش چربی‌های اضافه در بدن است. برای این‌که غذای ما مراحل هضم را به‌خوبی طی کند و جذب اندام‌های مختلف شود و به چربی‌های مضر تبدیل نشود، باید در ایست‌گاه اولِ هضم نیز توقف کند. مرحله‌ی اول هضم در کجا انجام می‌شود؟ در دهان. ما باید غذا را به‌قدری آرام بجویم که مواد بزاقی ترشح پیدا کنند و همراه غذا وارد معده شوند. در این صورت است که هضم غذا بهتر انجام خواهد شد و به جلوگیری از انباشت چربی شکم، کمک خواهیم کرد.

 

یک چربی سوز قوی بدنسازی دیگر، کمربند است!

یکی از عادت‌های پوششیِ خوب که قبلاً بین مردم ایران بوده، ولی امروزه فقط در برخی از مناطق کشور و هم‌چنین در برخی از کشورها مشاهده می‌شود، استفاده از کمربند است. اگر نگاهی به اشعار شاهنامه داشته باشید،‌ می‌بینید که پهلوانان اسطوره‌ای فردوسی، برای مبارزه با یکدیگر، از کمربند هم می‌گرفتند. اگر استفاده از کمربندهای پهن، دوباره به فرهنگ مردم ایران بازگردد و نوجوانان تا بزرگسالان، اعم از مرد و زن، به بستن کمربند عادت کنند، شاهد مردمی با اندام متناسب و خوش‌حالت و بدون چربی‌های زائد در پهلوها خواهیم بود.

مطلب مرتبط :   تمامی راه های اصولی و سریع افزایش وزن

همان‌طور که می‌دانید، بیش‌تر چربی‌های اضافی بدن، در اندام میانی و به‌خصوص پهلوها جمع می‌شود. با بستن کمربندی پهن در طول روز، خون‌رسانی به این اندام کم‌تر خواهد شد و در مرور زمان، چربی‌های این قسمت از بدن برطرف خواهد شد. بستن کمربند نه‌تنها چربی‌ها را از بین می‌برد، بلکه کمر را در حالت بهتری قرار می‌دهد و معده و کلیه را نیز گرم نگه می‌دارد.

جمع‌ بندی و نتیجه گیری

با بیان این مطالب، ‌قصد داشتیم شما را در انتخاب بهترین روش‌های سوزاندن چربی‌های زائد کمک کنیم و آگاهی‌تان را در رابطه با مکمل‌های چربی سوز قوی بدنسازی افزایش دهیم؛ ولی نکته‌ی اصلی این است که شما باید برنامه‌ی غذایی و ورزشی حساب‌شده‌ای داشته باشید و در کنار آن، دوره‌ی چربی سوزی خود را با صبر و حوصله پیش ببرید. خودتان هم می‌دانید که رفع چربی‌های بدن، در کوتاه‌مدت ممکن نیست؛ ولی اگر طبق برنامه و بدون شتاب‌زدگی عمل کنید، قطعاً به نتیجه‌ی دل‌خواه می‌رسید.

سوالات متداول

کارکرد اصلی چربی سوز قوی بدنسازی چیست؟

در تعریف رایجِ چربی سوزها‌، گفته می‌شود که آن‌ها مکمل‌هایی خوراکی هستند که سوخت‌وساز بدن را افزایش می‌دهند، سطح انرژی مصرفی بدن را بالا می‌برند، به روند کاهش وزن سرعت می‌دهند و در طول زمان، چربی‌های اضافی بدن را از بین می‌برند.

با مکمل‌های چربی سوز قوی بدنسازی، چه‌قدر از چربی‌های بدن‌مان را می‌توانیم از بین ببریم؟

حداکثر میزان رفع چربی برای افراد سالم، حدود یک کیلوگرم در هفته است. می‌توان چربی آب‌شده در هفته را به بیش از این میزان نیز رساند؛ ولی این کار، فقط در کوتاه‌مدت جواب خواهد داد و به مرور زمان، هم عضله‌های شما را آب می‌کند و هم روند افزایش چربی را باز می‌گرداند.

همه‌ی مکمل‌های چربی سوز، برای همه‌ی بدن‌ها مناسب است؟

خیر! ممکن است که یک چربی سوز قوی بدنسازی، برای فردی نتیجه‌ای مطلوب به همراه داشته باشد، ولی برای فردی دیگر مضر باشد.

۳/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

© تمامی حقوق سایت متعلق به محمد رضا امانی می باشد
طراحی سایت و سئو توسط پنتاما