پرس سینه دمبل رو زمین

پرس سینه دمبل رو زمین یکی از حرکات بسیار موثر و عالی برای تقویت عضله سینه است که معمولا در تمرینات سینه افراد قرار دارد. حرکت پرس سینه را با دمبل، هالتر، کش CX، کش TRX، کتل بل و انواع لوازم بدنسازی می توان انجام داد. این حرکت که بر روی سطح زمین انجام می شود برای افراد مبتدی بسیار مناسب است و می تواند نقطه آغاز یادگیری حرکت پرس سینه دمبل باشد و می تواند هماهنگی عصب و عضله شما را به شکل خوبی ایجاد کند.

این حرکت هم در منزل و هم در باشگاه قابل انجام است و شما می توانید هم بر روی سطح زمین و هم بر روی نمیکت انجام دهید، طبیعتا وقتی روی نیمکت انجام شود کشش بیشتری بر روی عضلات سینه وارد می کند و باعث فشار بیشتر می شود.

اجرای صحیح حرکت پرس سینه دمبل رو زمین

  1. دمبل را کمی به سمت صورت خود بچرخانید.
  2. زاویه دست و بدن ۷۵ درجه باشد.
  3. مچ و آرنج در یک راستا باشد.
  4. دست ها را در حدی باز کنید که ساعد بر آرنج عمود باشد.
  5. دست ها را در راستای سینه بالا و پایین ببرید.
  6. دست ها را بالا جمع کنید و صاف کنید ولی کاملا صاف نکنید.
  7. هنگام پایین آمدن نفس بگیرید و هنگام بالا بردن دمبل نفس را تخلیه کنید.

مزایای پرس سینه دمبل رو زمین:

  1. نیاز به ۲ عدد دمبل دارد.
  2. هم به صورت یکطرفه هم به صورت دو طرفه میشه انجام داد.
  3. فشار نسبتا خوبی وارد می کند.

معایب این حرکت:

  1. نیاز به هماهنگی عصب عضله بالایی دارد.
  2. نیازمند اجرای تکنیک صحیح است.
  3. دامنه حرکتی آن کم است لذا اگر شما از نیمکت کمک بگیرید کشش بیشتری در عضله سینه شما ایجاد می شود و به رشد بیشتری منجر می شود.

حرکاتی که می توان جایگزین این حرکت کرد شامل chest fly، پرس سینه هالتر، قفسه سینه سیم کش و … است. این حرکت باعث تقویت عضله سینه ای بزرگ می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

© تمامی حقوق سایت متعلق به محمد رضا امانی می باشد
طراحی سایت و سئو توسط پنتاما