گرم کردن قبل از تمرین

گرم کردن یکی از اجزای جدا نشدنی و اجتناب ناپذیر تمامی ورزش ها است که نقش بسیار مهمی در عملکرد یک ورزشکار ایفا می کند. هدف اصلی از گرم کردن بالا بردن ضربان و پخش جریان خون بیشتر به سراسر بدن است به خصوص اگر بخواهیم عضله خاصی را تمرین بدهیم گرم کردن آن عضله اهمیت خاصی پیدا می کند. مثلا اگر بخواهیم حرکات سینه را انجام بدهیم باید عضله سینه را از قبل آماده بکنیم.

انواع گرم کردن

گرم کردن ایستا:

این نوع از گرم کردن شامل حرکات ثابت می شود از جمله حرکات کششی. حرکات کششی قبل از تمرین بین ورزشکاران خیلی شایع است ولی جالبه بدونید که حرکات کششی قبل از تمرین باعث مهار عضله و باعث افت قدرت میشه. بهترین روش استفاده از حرکات کششی بین حرکات یا انتهای تمرین و هنگام سرد کردن است.

گرم کردن پویا:

گرم کردن پویا شامل درجا زدن، پروانه زدن از جلو و جانب میشه که باعث افزایش ضربان قلب در مدت زمان کوتاه تر میشه که باید قبل تمرین انجام بشه و بسیار موثر است.

گرم کردن اختصاصی:

گرم کردن اختصاصی شامل انجام حرکت مخصوص همان عضله در تعداد بیش تر و شدت کم تر است. برای مثال اگر شما می خواهید عضله پا را تمرین دهید بهتر است که از یک حرکت چند مفصله مثل پرس پا، اسکوات با کش تی آر ایکس یا اسکوات با اسمیت استفاده کنید. می توانید ۲-۳ ست با تعداد تکرار های ۱۵-۲۰ و وزنه سبک انجام دهید تا هم بالا بودن ضربان قلب حفظ شود هم اینکه جریان خون به سمت عضله مورد هدف بیشتر شود.

در این ویدئو ما گرم کردن نوع دوم یا همان گرم کردن پویا را انجام دادیم که شامل درجا زدن، پروانه زدن از جلو، پروانه زدن از بغل، زانو بلند و زانو بلند تک پا می شود که شما می توانید قبل از تمرین خود از آن بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

© تمامی حقوق سایت متعلق به محمد رضا امانی می باشد
طراحی سایت و سئو توسط پنتاما